https://drive.google.com/file/d/1rEbuPlsG4H4TqexT5AQT66zZqe_D9wVL/view?usp=drivesdk CORETAN TERLUKA JIWAINI | JIWANYA ANAK²KU KORBAN KEMANISAN MASA LALU PENGORBANAN YANG SIA_SIA

©2019|TULISANTANGAN Cerita Berjalan Cepat Melalui Masa Lalu Sejarah Hidup Lalu Sebagai Sebuah Buku™

©2019|TULISANTANGAN Cerita Berjalan Cepat Melalui Masa Lalu Sejarah Hidup Lalu Sebagai Sebuah Buku™
"I Think I Fall In Love With Your,'" At the End of The Days, At The End Of This Journey. '"BANYAK ORANG INGIN MELUPAKAN MASA LALU,TAPI SEDIKIT ORANG YANG BELAJAR DARI MASA LALU"'. Aku Menulis Itu Buat Hidup Aku Dalam Kehidupan Orang Lain. Tulisan Tanganku Yang Baik Dari Allah Taa'al Dan Kata-kata Yang Kesat Dari Diriku,Tak Perlu Mati Hidup Semula.Terima Kasih Untuk Waktu Pada Yang Sudi Membaca.

Khamis, September 26, 2019

Menurut beberapa Gadis yang berpengalaman katanya: Ada banyak tanda-tanda /ciri fisik seorang Gadis /wanita yg sudah tidak perawan tanpa harus melihat "kedalam" cukup dari Fisik luarnya saja:

1. Ini yg paling ampuh, Ujung mata didekat hidung legok kearah dalam.
2. Rambut tipis dipinggir pelipis & dekat telinga tidak tegak berdiri.
3. Lengan ( dekat bahu ) tidak tipis.
4. Pinggir Paha belahan terlihat nyata alias tidak bulat lagi.
5. Terlihat urat pada betis ( bukan Varises )
6. Kalo jari kelingking dipegang langsung keringat dingin & Salting (SalahTingkah)
7. Bentuk pantat yg condong turun kebawah tidak nonggeng keatas lagi( kuda saja yg sudah pernah ditunggangi berubah posturnya sama yg belum )
8. Kalo berdekatan / bersentuhan tubuhnya gampang panas.
9. Puting Payudaranya tidak besar.
10. Bila tersentuh "kemaluan" akan merasa sangat sensitif sambil mengeluarkan sedikit teriakan kecil.https://infoaneh.blogspot.com/2017/04/inilah-10-tanda-seorang-gadis-tidak.html?m=1Dan Ini 4 ciri-ciri seorang gadis tidak virgin lagi dari teman tulisan cinta!!

1.Jalannya jegang

Kalo info ini gue dapet dari temen gue waktu SMA nih gan,mungkin cowok paling seneng liat cewek yg jalanya rapet, ya itu definisi dasar kalo cewek udah gak perawan,kayaknya aneh aja gitu kalo gue liat cewek punya kaki yg model jegang gitu..pasti hampir 60% cowok juga pasti berfikir sama kaya gue,kalo liat cewel punya model jalannya yg jegang.aniway..sebenarnya sih kita gak bisa gitu aja,mungkin aja tuh cewek turunan genetika punya kaki yg bisa jalan jegang.bisa juga kan..

2.Ditanya "masih perawan?" jawab "masih"(dengan sewotnya)

Kalo yg ini gue dapet info dari nenek gue,kalo cewek yg masih perawan kalo ditanya kaya gitu sih dia gak jawab? tapi dia cuma ngasih ekspresi yg misterius dan meyakinkan kalo dia perawan..tapi kaloo tuh cewek jawabnya sewot banget wah wah..ada potensi dia udah kagak perawan,walaupun lo tanya cewek cablak sekalipun yg masih perawan pasti dia cuma ngasih ekspresi.gak sewot.

3.Buah dadanya

Gue makin pusing nih ngejelasin bagian ini,katanya abang gue sih..salah satu ciri cewek dah gak perawan tuh buah dadanya kendorr gitu (susah cari bahasanya) ya pokoknya gitu deh,buah dadanya tuh lenjer banget..ya ibarat balon di isi air

4.Bodynya kaya ibu-ibu

Well..kalo bagian ini emang sedikit simpang siur sih..katanya sih cewek gak perawan itu punya body mirip banget sama ibu-ibu,gemukan di pinggulnya,pokonya badannya mirip ibu-ibu.dari bagian bawah dada sampai pinggul itu sedikit membesar...tapi mungkin juga ya tuh cewek dulunya gemuk,jadi dia agak besar.jadi bagian ini agak simpang siur kalo menurut gue.https://twitter.com/crush4time/

SHARE WITH FRIENDS THE CREATIVITY & PRODUCTIVITY BLOG

Isnin, September 16, 2019

Apa itu E-Wallet Dan Bagaimana Ia Berbeza Daripada Kad Kredit


Apa itu E-Wallet Dan Bagaimana Ia Berbeza Daripada Kad Kredit?
E.Wallet 

Apa itu E-Wallet Dan Bagaimana Ia Berbeza Daripada Kad Kredit

Ringkasan
Kami membandingkan e-dompet yang paling popular di Malaysia, yang meliputi apa yang mereka tawarkan sepanjang persaingan dan mengapa mereka istimewa.
Perlu digali melalui dompet untuk tunai terasa sangat primitif pada abad ke-21. Namun, tidak semua orang mempunyai akses mudah ke kredit dan kad debit . Yang lain tetap waspada terhadap kad kredit dan potensi mereka. Keadaan ini telah membawa kepada pengenalan e-dompet; perkhidmatan digital yang membantu orang membayar sesuatu melalui aplikasi telefon pintar.
Memandangkan pilihan yang ada, ia tidak mudah untuk menentukan mana yang akan digunakan. Kami melihat e-dompet yang paling popular di Malaysia dan cuba untuk mencari tahu yang memberi anda ROI terbaik.

Apa itu e-wallet?

Di permukaan, e-dompet adalah seperti kad pembayaran yang berfungsi daripada aplikasi. Anda memuat dana ke dalam dompet maya, dan kemudian menggunakan dana tersebut untuk membayar barangan dan perkhidmatan. Cara kerja ini berbeza-beza mengikut jenis e-dompet. Sesetengah menggunakan pengimbasan kod QR untuk mewujudkan hubungan antara pelanggan dan peniaga di dunia nyata, sementara yang lain hanya terhad kepada urus niaga internet.
Pemindahan menggunakan teknologi Near Field Connection (NFC) juga wujud, tetapi tidak disokong oleh banyak telefon pintar.
Pembayaran bukanlah satu-satunya perkara yang dapat dikendalikan oleh e-dompet ini. Setiap perkhidmatan menambah ciri-ciri percikan mereka sendiri yang mereka percaya akan membawa manfaat paling besar kepada penonton sasaran mereka. Yang paling biasa adalah pilihan untuk memindahkan dana antara individu; walaupun terdapat juga ciri seperti perlindungan pembeli, integrasi kad kesetiaan, dan teknologi jalur magnetik proprietari.
Untuk perbandingan ini, kami menggunakan metrik yang paling penting untuk e-wallet. Pertama, teknologi pembayaran adalah penting untuk betapa mudahnya bagi kedua-dua pelanggan dan peniaga untuk mula menggunakan sistem. Seterusnya adalah senarai pendek kedai yang menerima e-wallet tertentu; ini bukan direktori lengkap kerana ia memerlukan terlalu banyak ruang untuk menyesuaikan semuanya ke satu tempat. Sebaliknya, ia adalah koleksi lokasi yang paling berguna.
Akhirnya, ada ringkasan ciri tambahan yang menetapkan e-wallet tertentu selain persaingan.

Galakan

Kaedah pembayaran : Kod QR, Bayaran dalam apl
Pedagang yang ketara: 99 speedmart, Telekom Malaysia, SYABAS, DBKL Parking
Bonus: Penonton utama Boost adalah pedagang kecil yang hanya bereksperimen dengan idea pembayaran tanpa tunai. Syarikat itu telah mensasarkan vendor pasar malam di seluruh negara, dan telah melihat beberapa kejayaan dalam hal itu. Lebih penting lagi, ia telah bekerja dengan utiliti seperti Telekom Malaysia dan SYABAS untuk semua pembayaran bil dalam aplikasi. Ia juga berkembang pada perkongsian untuk membolehkan pengguna membayar tempat letak kereta di kawasan KL yang lebih besar.
Boost juga mempunyai perkongsian dengan stesen Shell, yang membolehkan pengguna membayar petrol di lebih dari 800 stesen di seluruh negara. Walau bagaimanapun, ini masih memerlukan pengguna untuk mengimbas kod QR di kaunter.

GrabPay

Kaedah pembayaran: Kod QR, Bayaran dalam apl
Pedagang yang ketara: TeaLive, Inside Scoop, Pasar Ikan Manhattan
Bonus: GrabPay mempunyai manfaat menjadi sebahagian daripada ekosistem Platform Rebut; pada asasnya membolehkan ia digunakan untuk memanggil naik Grab atau menggunakannya untuk memesan dari Grab Food. Ia juga mempunyai perkongsian dengan Maybank untuk penggunaan platform silang dengan pedagang yang menerima Maybank Pay.
Harus diingat bahawa sementara GrabPay tersedia di seluruh Asia Tenggara, ia tidak mengubah kredit kepada mata wang tempatan. Bermaksud pelanggan perlu membuat kredit mereka secara manual apabila melakukan perjalanan.

Lazada Wallet

Kaedah pembayaran: Dalam talian
Pedagang yang terkenal: Lazada
Bonus: Lazada Wallet adalah salah satu daripada beberapa e-dompet untuk menawarkan cashback pada semua pembelian. Ini datang pada harga besar-besaran hanya dapat menggunakannya di kedai online Lazada sendiri, dan mempunyai kredit balik balik yang luput selepas beberapa bulan. Ini mungkin adalah yang paling terhad daripada dompet e yang mempertimbangkan skop. Ini bertujuan untuk mengunci pengguna ke dalam ekosistem Lazada, jadi orang harus sedar akan apa yang mereka perolehi.

Samsung Pay

Kaedah pembayaran: Pemindahan Medan Magnet, NFC
Pedagang yang ketara : Di mana sahaja yang menyokong swipe kad kredit
Bonus: Tidak seperti e-dompet yang lain dalam perbandingan ini, Samsung Pay sebenarnya tidak menyimpan sebarang dana. Sebaliknya, ia menyimpan maklumat kad pembayaran dan bertindak sebagai sejenis lapisan tambahan antara kedua-dua. Apa yang unik di sini adalah teknologi MFT miliknya. Ini membolehkan telefon pintar atau smartwatch meniru jalur magnet pada kad kredit, membolehkan ia berfungsi tanpa apa-apa pelaburan tambahan daripada peniaga. MFT juga membolehkan Samsung Pay untuk menyokong kad kesetiaan seperti orang-orang dari Aeon; bermakna bahawa mereka juga boleh disimpan di dalam aplikasi.
Satu-satunya kelemahan ialah Samsung Pay terhad kepada telefon pintar berjenama Samsung dan smartwatch yang terpilih. Sokongan MFT juga hanya muncul pada telefon pintar Samsung paling akhir, meninggalkan peranti yang lebih murah dengan hanya sokongan NFC. Walaupun, tiada apa yang dikatakan hidup di masa depan seperti membayar makan tengah hari dengan jam tangan anda.

PayPal

PaypalIink
Kaedah pembayaran: Pembayaran dalam talian. Pembayaran luar talian wujud di negara terpilih
Pedagang yang ketara: Hampir setiap kedai dalam talian
Bonus: PayPal adalah datuk e-dompet. Kini dari masa sebelum istilah itu dicipta. Sebagai organisasi peringkat antarabangsa bermakna PayPal boleh digunakan merentasi sempadan dan bahkan akan menukar antara mata wang untuk pembayaran. Ia juga membolehkan pengguna mengeluarkan wang dengan memindahkan wang mereka ke akaun bank tempatan. Perlindungan pembeli untuk PayPal juga dianggap sebagai salah satu yang terbaik di dunia; walaupun ini kadang-kadang datang dengan perbelanjaan para peniaga.
Masalah utama PayPal adalah yuran yang lebih besar yang ia caj ke atas pemindahan wang. Syarikat ini mempunyai pemotongan 7% untuk penghantaran antarabangsa; yang lebih tinggi daripada sesetengah orang yang ingin berurusan dengannya.

Sentuh 'n Go eWallet

Kaedah pembayaran: Kod QR
Pedagang yang terkenal: Baskin Robbins, Dunkin Donuts, myNEWS.com, Tesco, Plus highways
Bonus: TnG e-Wallet masih mempunyai pelbagai ciri dalam fasa ujian. Dalam kes ini, jumlah peniaga yang ada masih sangat pendek. Lebih penting lagi, syarikat itu baru sahaja menguji ujian beta aplikasi TnG di talian LRT Kelana Jaya. Ujian yang dikatakan telah berjaya dan mungkin akan membawa kepada aplikasi mudah alih yang diguna pakai untuk kegunaan penuh di sepanjang laluan LRT dan MRT.
Ciri Pay Direct membolehkan pengguna menghubungkan kad TNG mereka dengan TnG e-Wallet. Melakukan ini akan menyebabkan plaza tol untuk memotong dana dari e-wallet terlebih dahulu dan hanya akan mengenakan kad TNG jika ada kredit yang tidak mencukupi.
E-wallet ini juga boleh digunakan untuk membayar tol menggunakan pembaca RFID. Walaupun, sistem telah diuji selama kira-kira satu tahun dan belum dilancarkan secara rasmi lagi.

vcash

Kaedah pembayaran: Kod QR
Pedagang yang ketara: Tony Roma, Mydin, Astro Go Shop, Kedai Mesra Petronas
Bonus: Vcash Digi adalah salah satu dompet e-dompet awal yang muncul di Malaysia, yang dilancarkan lewat tahun lepas. Sejak itu, ia telah berkembang untuk merangkumi perkongsian dengan Petronas yang menjadikannya satu-satunya e-wallet yang boleh digunakan untuk membayar petrol (tidak termasuk teknologi MFT Samsung).

WeChat Pay

Kaedah pembayaran: Kod QR
Pedagang yang ketara: KK Mart
Bonus: WeChat Pay mungkin salah satu e-dompet yang paling dinanti-nantikan untuk mencapai Malaysia; yang terikat kepada salah satu perkhidmatan pemesejan segera yang paling popular yang ada. Ia memberikan manfaat tambahan untuk dapat juga membeli tiket bas. Ciri mudah yang mungkin memenuhi demografi utama WeChat.
Juga terdapat di sini adalah pilihan untuk menggunakan WeChat Pay di China. Ini sesuatu yang lebih berguna untuk pelancong China yang melawat Malaysia, tetapi juga berfungsi dengan sebaliknya. Walau bagaimanapun, perlu diperhatikan bahawa tiada penukaran mata wang. Ini bermakna pengguna perlu menaikkan RMB dan Ringgit Malaysia secara berasingan.

MaybankPay

Kaedah pembayaran: Kod QR
Pedagang yang ketara: Jaya Grocer, pawagam TGV, Mydin, Watson's, McDonalds
Bonus: MaybankPay mempunyai pelepasan yang jauh lebih senyap daripada mana-mana e-dompet yang lain dalam senarai ini. Secara keseluruhannya, ia tidak mempunyai banyak ciri bonus sebagai persaingan; memberi tumpuan semata-mata untuk dapat menyediakan e-dompet untuk menyokong produk-produk Maybank. Walau bagaimanapun, bank itu mempunyai perjanjian dengan Grab untuk saling kendalian antara MaybankPay dan Grab Pay. Membenarkan dua e-dompet berfungsi dengan kod QR yang sama.
Yang mengatakan, MaybankPay juga merupakan salah satu daripada beberapa e-dompet di Malaysia untuk membolehkan pengguna menyimpan maklumat kad kredit Maybank mereka. Menggunakan aplikasi mudah alih di tempat menyimpan kad fizikal. Ini meletakkannya dalam persaingan langsung dengan Samsung Pay. Walaupun ia mempunyai kelebihan untuk tersedia pada semua telefon Android dan iOS (bukannya terhad kepada segelintir orang Samsung yang berjenama).

Razer Pay

Kaedah pembayaran: Kod QR
Pedagang yang ketara: Steam, 7 Eleven, Starbucks
Bonus: Diutamakan pada pemain, Razer Pay adalah hasil kerjasama antara pembuat periferal Razer, MOL, dan Berjaya Group. Untuk sebahagian besar, e-wallet ini bertujuan untuk menyokong sistem eko-sistem dan mata wang maya Razer sendiri.
Dana yang disimpan dalam Razer Pay boleh digunakan untuk membeli zeros-MOLpoint Razer; yang kemudiannya boleh digunakan untuk membeli permainan secara digital. Sebagai alternatif, mata wang maya juga boleh digunakan untuk membeli alat permainan (seperti papan kekunci dan tikus) dari kedai dalam talian Razerzone. Ini kurang menarik untuk pengguna biasa, tetapi mungkin lebih relevan kepada pemain.

BigPay

Kaedah pembayaran: Kod QR, NFC, Kad Prabayar
Pedagang yang ketara: Airasia
Bonus: Dicipta oleh AirAsia, perkhidmatan BigPay dibahagikan kepada kad prabayar yang disokong Mastercard dan e-dompet. Manfaat ini adalah bahawa pengguna tidak terbatas hanya menggunakan aplikasi mudah alih untuk membayar sesuatu. Sebaliknya, dengan percuma menggunakan kad prabayar seperti kad kredit. Lengkapkan dengan pilihan untuk membuat pembelian dalam talian dan mengeluarkan wang dari ATM.
BigPay juga membolehkan pengguna mendapatkan mata Program Loyalitas Besar; yang juga merupakan program kesetiaan untuk penerbangan AirAsia. Malangnya, ini datang dengan kaveat bahawa mata tidak diperoleh untuk transaksi domestik.
Pengasas AirAsia Tony Fernandes percaya bahawa ini akhirnya akan bernilai lebih tinggi daripada syarikat penerbangannya. Walaupun nampaknya terdapat banyak persaingan di ruang ini.
Ini bukan senarai e-wallet di Malaysia. Pada masa ini, terdapat 35 syarikat dan 5 bank dengan lesen e-wang dari BNM, semuanya ditadbir oleh Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 dan Akta Perkhidmatan Kewangan Islam 2013
Tidak semua lesen ini sedang digunakan untuk aplikasi e-wallet, tetapi jumlah yang adil mempunyai lebih banyak perkhidmatan yang difokuskan. Contohnya, pengeluar periferal permainan Razer dan e-wallet Razer Pay yang berfokus pada gamer.
Yang mengatakan, BNM telah mengeluarkan arahan untuk mewujudkan sistem kod QR yang bersatu untuk pelbagai e-dompet. Terdapat sedikit berita tentang apabila ini akan dilancarkan, tetapi ia tidak sepatutnya mengambil masa yang lama untuk semua pihak yang terlibat untuk menyelesaikan perkara itu.
Melangkah ke hadapan, langkah ini akan menjadikan sekurang-kurangnya beberapa perkhidmatan ini ditukar dan meluaskan bilangan peniaga yang tersedia untuk manfaat pelanggan mereka.

Setel

Kaedah pembayaran:  Penjejakan lokasi GPS
Pedagang yang ketara:  Petronas
Bonus:  e-wallet Homegrown di Petronas membawa sentuhan yang menarik kepada teknologi. Ia menggunakan penjejakan lokasi GPS untuk memudahkan pembayaran. Pada dasarnya, aplikasi akan mengesan bahawa anda berada di stesen Petronas yang menyertai dan membolehkan anda untuk memulakan pembayaran.
Ini adalah sistem pembayaran yang unik, dan salah satu yang malangnya ialah ekosistem tertutup. Sistem ini hanya terbatas pada pilihan stesen Petronas yang kecil pada masa ini. Sebaliknya, ia amat berguna bagi mereka yang lebih suka tidak menggeser kad kredit mereka di stesen minyak.

myNEWS Malaysia

Kaedah pembayaran:  Barcode
Pedagang yang terkenal:  myNEWS
Bonus:  Aplikasi myNEWS Malaysia tidak semestinya e-wallet. Ia sebahagian besarnya untuk menguruskan program titik kesetiaan myNEWS. Aplikasi ini hanya boleh digunakan untuk membayar pembelian di kedai myNEWS, dan kemudian ia masih menggunakan sistem barcode yang lebih lama untuk mengurus transaksi.
Selain itu, dana hanya boleh ditambah ke e-wallet di kedai myNEWS.

AEON Wallet

Kaedah pembayaran:  Kod QR, Kad prabayar belakang Visa
Pedagang yang terkenal:  AEON kedai gabungan
Bonus:  Ini tidak semestinya e-dompet tradisional, yang direka terutamanya untuk bekerja dengan kad AEON Members Plus Visa. Ideanya ialah AEON Wallet melengkapkan kad prabayar dengan membenarkan pengguna mengakses program dana dan kesetiaannya tanpa perlu membawa kad di sekitar.
Walau bagaimanapun, ini juga bermakna ia mendapat manfaat daripada menjadi e-wallet dengan kad prabayar yang disokong Visa. Termasuk keupayaan untuk menggunakan dana di kedai-kedai gabungan non-AEON dan untuk belanja online.

* Artikel ini pada asalnya diterbitkan pada 8 Ogos 2018.

Khamis, September 12, 2019


JAGALAH LISAN,KATA-KATA DAN TULISAN 


Ada tulisan bagus;
Seorang suami Bertengkar dengan istrinya dan Meninggalkan Rumah.

Saat berjalan tanpa tujuan Ia Baru Sadar bahwa Ia sama Sekali tidak Membawa uang.
Ia Lapar sekali, ingin makan.

Acong Pemilik Restoran melihat seorang laki laki separuh baya itu Berdiri Cukup lama didepan Restorannya, lalu Bertanya.

"Pak, apakah Engkau ingin Memesan makanan?"

“Ya, tapi aku tidak Punya Uang,"
jawab laki laki itu dengan malu-malu.

"Tidak Apa-apa, aku Akan Memberi Gratis".

Laki laki itu Segera Makan. Kemudian air Matanya mulai Berlinang.

“Ada apa Pak ?"
tanya Acong Pemilik Warung.

“Tidak apa-apa, Aku Hanya terharu Karena Seorang yang Baru Kukenal Memberi aku makan sedangkan istriku telah Mengusirku dari rumah.

Kamu seorang yang Baru Kukenal tapi Begitu Peduli Padaku.

Acong Pemilik warung itu Berkata,

Pak,

mengapa kau Berpikir Begitu ; *Renungkan hal ini,*
Aku Hanya Memberimu semangkok bakmi & Kau begitu Terharu,
... Sedangkan ...
Istrimu telah Memasak nasi lauk, dll mengurus anakmu Setiap Hari sampai kamu setua ini dari seorang pemuda dan mengurus anakmu hingga dewasa,
 *Harusnya kamu Berterima Kasih Kepadanya ...*

Laki laki itu Kaget Mendengar Hal tersebut.

Mengapa untuk semangkok bakmi dari *orang yang Baruku Kenal* aku Begitu Berterima Kasih,
... Tapi ...
 *Terhadap Istriku* yang Memasak Untukku dan mengurus anakku selama *Bertahun-tahun* ,
 *Aku tak Pernah Berterima Kasih* .

Laki laki itu Segera Bergegas Pulang

Begitu Sampai di Ambang Pintu rumah,
ia Melihat Istrinya dengan Wajah Cemas.

Ketika Melihat suaminya,
Kalimat Pertama-tama yang Keluar dari Mulutnya adalah *"Mas.., Kau sudah Pulang, Cepat masuk, aku Telah Menyiapkan Makan Malam."*

Mendengar Hal itu,
si Laki laki tidak dapat Menahan Tangisnya  dan *Menangis* dihadapan Istrinya .

Sahabatku,
Kadang Satu Kesalahan, Membuat kita *Begitu Mudah Melupakan Kebaikan* yang Telah kita Nikmati tiap hari.

Sekali Waktu kita Mungkin akan Sangat Berterima Kasih untuk Suatu Pertolongan Kecil yang Kita Terima.

Namun kita *sering tidak Sadar & Lupa Berterima Kasih Akan Kebaikan-kebaikan* dari Orang-orang yang Sangat Dekat Dengan Kita.

Berterimakasih lah Kepada :
 *Ayah - Ibu* ... kita
 *Istri / Suami* ... kita
Pegawai Rumah Tangga ... kita
Pegawai di kantor ... kita
Office boy di kantor .... kita
Semua Orang orang Terdekat dengan kita

Hidup itu Indah,
 *kalau kita Pandai* Berterima Kasih dan Bersyukur ...
Belajar menerima apa adanya ...

Ketika *GELAP* ,
baru tersadarkan apa arti dari *TERANG* .

Ketika *KEHILANGAN* ,
baru tersadarkan arti dari *MEMILIKI*

Ketika *BERPISAH* ,
baru tersadarkan arti dari *KEBERSAMAAN* .

Kemarin sudah *TIADA* ,
besok belumlah *TIBA* ,
kita hanya punya *1* hari, yaitu *HARI* ini. Jangan sesali yg telah berlalu, itu *perbuatan sia-sia.*

 *Syukuri* apa *yang telah dimiliki,* agar kebahagiaan selalu berada disisi kita

Dalam kehidupan *NYATA* ,
kadang kita suka mempermasalahkan hal yang *KECIL* ,
yang tidak *PENTING* , sehingga akhirnya merusak *NILAI* yang *BESAR* .

Persahabatan yang *INDAH* selama puluhan tahun *BERUBAH* menjadi permusuhan yang *HEBAT* ,  karena *SEPATAH* kata *PEDAS* yang tidak *DISENGAJA* .

Keluarga yang *RUKUN* dan *HARMONIS* pun bisa *HANCUR* hanya karena perdebatan *KECIL* yang tidak *PENTING* .
yang *REMEH*  kerap dipermasalahkan,
tetapi yang lebih *PENTING* dan berharga *LUPA* dan *TERABAIKAN* .

Seribu *KEBAIKAN* sering tidak *BERARTI* , *TAPI SETITIK* kekurangan *DIINGAT* seumur hidup.

Mari belajar *MENERIMA* kekurangan apapun yang ada -dalam kehidupan kita-,
Bukankah tak ada yang *SEMPURNA* didunia ini ... ?

 *SEHATI* bukan karena saling *MEMBERI* ,
tetapi sehati karena saling *MEMAHAMI* .

 *BETAH* bukan karena *MEWAH* , tetapi betah karena saling *MENGALAH*

 *INDAH* bukan karena selalu *MUDAH* ,
tetapi *INDAH* karena dihadapi bersama setiap *KESUSAHAN* ...       
Semoga bermanfaat...
Salam sehat sll......
JAGALAH LISAN & TULISAN KITA

"Orang yang banyak bicaranya nescaya akan banyak salah dan ketergelinciran lisan & tulisannya, maka jagalah lisan & tulisan mu kerana sesungguhnya catatan amalan akan dicatat didalamnya setiap apa yang engkau kata & nyatakan dan akan di perlihatkan kepadamu pada hari kiamat kelak"
(Tafsir Juz Amma 1/73)
SELF REMINDER
.SHARE WITH FRIENDS THE CREATIVITY & PRODUCTIVITY BLOG


SYURGA SEORANG ISTERI

Dugaan paling besar adalah bersabar.

Jadi seorang isteri, hal yang amat kritikal bagi kita ialah suami. Kita - makhluk Allah yang sarat dengan emosi dan kadang terlalu menuruti kata hati, lalu memang satu hal yang menakutkan kalau ada kata-kata dan tindak tanduk kita yang melukai hati suami - sengaja atau tidak sengaja.

Rasulullah S.A.W sebut dengan jelas tentang perangai orang perempuan - saat berdepan dengan satu saja pun keburukan suami, si isteri boleh lupa dengan kebaikan suaminya yang lain. Perangai inilah yang paling banyak menjerumuskan perempuan ke neraka. Allah. betapa ngerinya!

Jadi seorang isteri, banyak-banyakkanlah minta maaf dari suami. Mungkin ada terkurang layanan kita, terkasar bahasa kita, terlajak berprasangka, tercerita tentang aibnya pada sesiapa.

Allah ya Allah, rendahkan hati kita untuk merayu kemaafan darinya. Jangan kita hanya nampak kelemahan dia tapi kita lupa kelemahan kita. Jangan kita sibuk besar-besarkan kesilapannya tapi kita pandang kecil kesilapan kita.

Pandang muka suami kita, siapa pun dia, itulah yang Allah dah pilihkan sebagai jodoh kita. Itulah lorong nikmat, itulah juga lorong ujian Allah buat kita.

Semua buruk baik dia boleh jadi asbab kebaikan untuk kita. Mungkin untuk tundukkan ego kita. Mungkin untuk Allah beri pahala melalui sabar kita. Mungkin untuk latih kita berdikari dan keluarkan potensi diri. Ada sebabnya. Pasti ada sebabnya!

Minta Allah jaga rumahtangga kita. Kalau ada hal tentangnya yang kita tidak suka, banyakkan berdoa pada Allah. Kita tidak boleh ubah suami kita, tapi Allah boleh. Minta dari Allah. Jaga hubungan kita dengan Allah agar mudah kita minta Allah jaga rumahtangga kita.

Masya-Allah, indahnya kesudahan hidup seorang isteri andai dia mati dalam keadaan mendapat redha seorang suami. Indahnya janji Allah bahawa isteri yang diredhai suaminya boleh masuk syurga dari mana-mana pintu yang disukainya. Indah sangat, kawan-kawan! Tidak teringin ke kita untuk mendapatkannya?

Hari ini, ayuh simpan niat untuk jadi isteri yang lebih baik daripada semalam. Simpan hasrat untuk cuba dan kemudian cuba. Allah pandang usaha kita. Allah pasti beri ganjaran walau pun pada sekecil-kecil usaha kita. Inshaa-Allah.

Ayuh tutup aurat kita serapat mungkin agar kita bakal menjadi ketua bidadari untuk suami kita di syurga kelak. Lindungi walau sehelai rambut. Litupi walau hanya tapak kaki yang kita rasa hanya berada di bawah tapi ia yang bakal menentukan ke syurga kah kita.

Ya Allah,
Jadikanlah isteri yang membaca ingatan ini sebagai isteri menyejukkan hati suami mereka ya Allah...Aamiin.

Share kan dengan sahabat2 wanita yang lain yea...Jika dengan coretan ini mereka menjadi isteri yang lebih baik dari semalam, pahala berpanjangan buat kita semua inshaa Allah..

#coretanulamah
#Nauzubbillah MinZallikh
Saling Mengingatkan Untuk Kebaikan.
#Wallahualam

SHARE WITH FRIENDS THE CREATIVITY & PRODUCTIVITY BLOG

Sabtu, September 07, 2019

PEMASARAN DALAM PERKHIDMATAN PERJENAMAAN UNTUK MEMULAKAN DAN MERANCANG PEMBANGUNAN 

Perniagaan saya didalam pasaran global perkhidmatan penjenamaan untuk memulakan dan merancang. Waktu siang perniagaan & belajar analisis pemasaran. Matlamat adalah untuk sentiasa menyesuaikan diri dan membantu rakan lain memenuhi matlamat perniagaan mereka untuk memberi kesan dan menyokong pertumbuhan dalam masyarakat setempat. Jika anda seorang pemilik perniagaan kecil, organisasi bukan keuntungan, usahawan, atau yang baru kepada industri global.saya mempunyai acara untuk anda! Topik yang akan kita pelajari termasuk; Pelan perniagaan, penyelidikan pasaran / penonton sasaran dan cara membuat tinjauan untuk mengkategorikan maklum balas anda dan pengenalan kepada amalan dan alat pemasaran media sosial yang terbaik untuk meningkatkan kesedaran jenama dan meningkatkan penglibatan.
Saya telah menambah beberapa perkhidmatan yang kini yang saya tidak pernah ada sebelum ini dan mengemas kini beberapa fakta dan statistik saya yang menyeronokkan. Lihat senarai pemasaran perniagaan saya dan perkhidmatan penjenamaan imej untuk permulaan dan bukan keuntungan anda. Menawarkan pembangunan kerjaya perniagaan, paparan digital, media sosial dan pemasaran kandungan.saya tidak berjaya sehingga rakan berjaya. Kerja berpasukan sentiasa akan menang!

>PERKHIDMATAN PERLINDUNGAN
Keselamatan yang anda boleh bergantung kepada: Fakta perlindungan, keselamatan & Berjaya di peringkat global yang menyediakan perlindungan peribadi, perkhidmatan pemandu keselamatan, perundingan keselamatan penyelidikan ancaman dan langkah pengawasan teknikal kepada eksekutif korporat, orang kenamaan, firma undang-undang, pelanggan awam dan VIP / selebriti, saya membangun hubungan di seluruh organisasi untuk mewujudkan atmosfera yang selamat, selamat dan berjaya untuk menyokong gaya hidup klien dan membolehkan organisasi mencapai matlamat mereka. Kami mencapai ini dengan menyediakan perkhidmatan perundingan, 
perlindungan dan penyiasatan bertaraf dunia yang boleh dipercayai dan disesuaikan dengan keperluan pelanggan. 
Perkhidmatan Perlindungan: Kami menetapkan standard. Penilaian awal & analisis risiko Perlindungan kecerdasan & penyelarasan Ancaman penilaian & penyiasatan Penyelidikan & pengesanan internet Laporan media & penjejakan sosial. Pengangkutan selamat & pemeriksaan laluan Pengawasan awal perlindungan bagi semua hotel Mengenal pasti & menilai sumber-sumber tempatan dan tempat acara dengan koordinasi logistik Perhubungan dan koordinasi aset Diharapkan hotel, lapangan terbang, adat dan protokol imigresen Mengenalpasti dan menilai kualiti kemudahan perubatan dan kecemasan tempatan Apa yang membezakan kita? : Pendekatan proaktif Pengetahuan praktikal & praktikal Fokus pada pengurangan risiko Pakar subjek Kepekaan pada teknologi canggih Rendah berprofil tinggi, sangat berkesan Pembekal perkhidmatan yang luar biasa Inter perhatian peribadi kepada klien.

>KESELAMATAN FIZIKAL TEPAT 
Bencana Alam, Bencana Buatan Manusia dan Respons Kecemasan Kecemasan Melindungi aset dalam persekitaran pascabencana adalah misi yang unik yang boleh menjadi sukar untuk bahkan di syarikat-syarikat dan korporat yang disediakan dengan baik. Keagungan isu keselamatan awam, akibat tidak menentu dan infrastruktur yang tidak berfungsi boleh menjadi pihak berkuasa awam yang luar biasa dan membatasi keupayaan polis dan responden pertama untuk menjadi berkesan pada masa-masa ini. Seperti kejadian sebelumnya, seperti Badai Katrina, organisasi yang tidak proaktif terhadap masalah ini melalui perancangan pemulihan bencana dan dengan bergantung kepada penyedia keselamatan dan keselamatan awam tempatan sering mendapati diri mereka tidak dilindungi atau membayar premium yang tidak perlu. Melindungi aset dan kepentingan melalui: Kualiti, bukan kuantiti. Pasukan tanggapan bencana kami menyediakan pelbagai bantuan keselamatan dan mitigasi kepada syarikat dan agensi kerajaan yang terletak di persekitaran pasca bencana pelbagai negara. Sebagai tambahan kepada perlindungan kemudahan di zon yang terdesak, perkhidmatan lain yang disediakan oleh pasukan tanggapan bencana kami termasuk: Pemulihan dan pengangkutan aset. Penyelamat pekerja pelanggan terkandas di lokasi dengan infrastruktur yang rosak. Perlindungan aset mudah alih seperti trak talian kuasa dan konvoi pembekalan perjalanan melalui kawasan yang terjejas. Menyediakan komunikasi kecemasan, makanan, bahan api, pengangkutan, dan juga bantuan perubatan. . Apa yang membezakan kami:
 Kakitangan Kualiti Kakitangan yang berpengalaman dan kompeten. . Disesuaikan dengan permintaan pelanggan dan tugas. . Penyelesaian berskala pantas dan mampan yang sesuai untuk memenuhi sebarang kejadian bencana Fokus pada mitigasi risiko proaktif yang menggunakan teknologi canggih untuk memerhati, melaporkan dan bekerjasama dengan agen dan pelanggan bidang kami.
>PERKHIDMATAN PERUNDING
Ketenangan melalui pematuhan: Pertemuan atau piawaian Ancaman yang dihadapi perniagaan sentiasa berubah dan semakin meningkat dalam kerumitan mereka. Perunding kami mahir dalam menganalisis program keselamatan korporat untuk menemui jurang, kelemahan yang dieksploitasi dan mengutamakan bidang penambahbaikan. Kami dapat menawarkan cadangan konkrit untuk menerima, mengurangkan, memindahkan atau mengurangkan risiko. Matlamat utama penilaian kami, didayakan oleh metodologi kami, adalah untuk mengenal pasti risiko dan kelemahan yang boleh memberi kesan negatif yang teruk pada syarikat atau tempat infrastruktur kritikal yang berisiko menyebabkan downtime dalam operasi perniagaan dan mengurangkan kesinambungan. Falsafah kami adalah untuk menyediakan penilaian keselamatan dan perkhidmatan audit yang menghasilkan penyelesaian dunia nyata yang boleh digunakan untuk pelanggan kami. Kami memahami keperluan pelanggan kami dan komited untuk menyediakan penghantaran yang efektif kepada pelanggan. Perkhidmatan perundingan Pengenal pasti dan analisis risiko Pengesanan ancaman dan kelemahan Kajian keselamatan tapak dan kemudahan Penilaian program keselamatan yang ada Keutamaan cadangan. Ketekunan dan kecerdasan perniagaan Apa yang membezakan kita? Komunikasi barisan hadapan dengan pelanggan untuk memahami keperluan dan menilai risiko dengan tepat:
Metodologi penilaian kami melibatkan pemerhatian, pemeriksaan dan keutamaan cadangan RISIKO PENILAIAN RISIKO risiko bencana alam yang berisiko tinggi menghasilkan pulangan pelaburan yang lebih tinggi. . Profesional yang berpengalaman dengan pengetahuan pengalaman dan praktikal.
>PERKHIDMATAN PENYIASATAN RISIKO PERISIKAN PERSENDIRIAN
Knowledge is Power. Perisikan Perlindungan adalah proses untuk mengumpul dan menilai maklumat mengenai orang yang mempunyai minat, motivasi, niat dan keupayaan praktikal untuk melakukan ancaman yang bahaya. Kerja penyiasatan sedemikian memerlukan pengalaman dan budi bicara yang tinggi untuk mengelakkan keputusan negatif atau kecurigaan yang tidak berasas. Siasatan dilakukan dengan kerjasama rapat dengan penasihat undang-undang yang beoegalaman, memastikan bukti konkrit tetap boleh digunakan di mahkamah, jika dikeluarkan. Pasukan penyiasatan kami terdiri daripada pakar industeri dan penganalisis yang berpengalaman, termasuk bekas pegawai pengesan dan penyiasat, yang memastikan tugasan itu selesai secara profesional dan mematuhi sepenuhnya undang-undang.
Pengurusan Ancaman: Kecerdasan Perlindungan dalam Tindakan Keganasan yang disasarkan disertai oleh tingkah laku yang boleh dikenalpasti dan diperhatikan bahawa apabila dikenalpasti, dinilai dan dijejaki terbukti menghalang hasil yang ganas.
Penyelidikan dan perancangan untuk membangunkan dan menentukan tindakan yang dimaksudkan juga diperlukan. Pelanggar kekerasan biasanya menyatakan niat mereka melalui media sosial untuk sokongan atau simpati Apa yang Kami Sediakan? Pengalaman & Kebimbangan Pasukan penyiasatan kami menjalankan tugas penyiasatan awal setiap fail. Asas apa-apa analisis risiko atau penilaian ancaman adalah risikan yang ditemui dalam penyiasatan berdasarkan fakta. Penyiasat berpengalaman kami menggunakan alat penyiasat sumber terbuka dan pangkalan data terhad untuk menganalisis ancaman yang berpotensi dan mengembangkan profil yang komprehensif.
Kecerdasan Perlindungan Alat Moden untuk Majalah Litar Tradisi Tradisional Satu Penyelesaian Pintar
>PERKHIDMATAN PEMANDU KENDERAAN DAN PERJALANAN LUAR
Logistik sokongan & keselamatan: Tidak hanya memandu serta membawa Pelanggan paling berisiko semasa melakukan perjalanan, oleh itu mereka bukan sahaja harus didorong tempat untuk ditempatkan tetapi difasilitasi melalui pemeriksaan atau daftar masuk kawalan dengan sewajarnya dan mengikut budi bicara, sebagaimana perlu untuk memastikan perlindungan yang berjaya denfmgan misi. Perkhidmatan kami termasuk penyelarasan dan bantuan di tempat lain yang akan melebihi keperluan pesat dan semasa, membolehkan penglibatan keadaan yang selamat, terjamin dan berjaya. Di samping itu, jangkaan jadual pelanggan kami memastikan semua mesyuarat dan temu janji dipenuhi; perkhidmatan kami membolehkan pelanggan kami mempunyai kebebasan untuk mencapai matlamat mereka. Apa yang membezakan kami: Pengalaman Profesional yang berdedikasi dan bermatlamat sepenuhnya yang memberi tumpuan kepada keselamatan dan produktiviti pelanggan: kami melaksanakan pendidikan latihan berterusan dan keperluan kemahiran untuk penyedia perkhidmatan kami. . Seperti standard industri, kita faham bahawa terdapat perbezaan yang jelas dalam kemahiran antara pengangkutan dan perkhidmatan pemandu yang selamat; satu saiz sesuai dengan semua "pendekatan bukanlah kaedah yang paling berkesan untuk keselamatan klien atau untuk memenuhi matlamat mereka."
REKA BENTUK HARI HARIAN DAN MINGGU. MENCAPAI TUJUAN TERBESAR KEHIDUPAN SEHARIAN 24/7/365 HARI.
>Perniagaan Keselamatan Global.
Tiada ada yang mengatakan global lebih daripada 240 buah negara, 50 bahasa dan 100 juta lebih perniagaan.
Ok, cukup bercakap besar...  Tetapi apabila mencari maklumat perniagaan secara atas talian, saya menyasarkan untuk menyediakan pengguna pelangan dengan pengalaman terbaik dan menawarkan mereka maklumat yang paling lengkap. Saya berbangga dengan apa di tawarkan
Perniagaan semakin membesar, dan saya berterima kasih kepada kalian semua. Sumbangan yang sering di buat oleh kalian di paparan blog saya telah menambah maklumat untuk semua pelangan atau pengguna perkhidmatan saya. Saya berharap dapat menyediakan perkhidmatan dengan keseronokan,serta pengalaman yang memuaskan dan informatif dalam mencari perlindungan perniagaan di sini .-Hyatt's.

NOTA:-TIP UNTUK USAHAWAN DAN PERNIAGAAN BERJAYA.

1. Berniaga adalah satu proses dan ambil masa.Bukan besok buat hari ni terus kaya raya. Bisnes tidak akan kekal lama jika baru berniaga  terus jadi kaya.

2. Berniaga ada fasanya Bermula dari kosong walaupun dulunya kita ni seorang CEO. Tak perlu kenang yang dulunya anda jaguh dunia. Be Reality, anda bermula dengan tiada apa-apa. Jadi berpijaklah di bumi yang nyata.

3. Kegagalan satu pengajaran
Senyum dan kenang kegagalan itu kerana ianya asbab anda berubah menjadi nyata.

4. Bermula dengan apa yang ada di tangan.Usah nak tunggu semuanya lengkap baru nak bermula.

5. Rasai masa bermula, merangkak, bangun, jatuh sekejap, berdiri, jalan dan berlari baru lah jadi usahawan sejati yang Hebat!

6. Berani ambik peluang. Walau pada ketika itu kita rasa takut, gusar, tak keruan.. teruskan je, Peluang datang dan pergi. Masa akan berlalu pergi dan tak akan boleh dicari ganti.

7. Setiap orang ada masa 888!! 8 jam tidur. 8 jam kerja. 8 jam rehat. Nak berjaya, kena korbankan salah satu dari 8 jam itu. Tak percaya? Cuba buat dulu.

8. Berniaga ada seni nya sendiri
adakalanya kita akan jadi panglima perang, adakalanya kita akan jadi raja,
adakalanya kita akan jadi hamba,
adakalanya kita akan jadi pemerhati saja.

9. Bertahan dan Berterusan rezeki kita dah ditetapkan, cuma perlu terus bertahan dan bersabar. Ada ketika didatangkan rezeki tak sangka2 selepas 2-3-6 tahun kita berusaha.

10. Berniaga perlu dekat dgn hati pelanggan. pelanggan membeli kerana jatuh cinta pada kita bukan sebab kita hensom rupanya,tetapi biarlah kerana keikhlasan kita tertawan di hati mereka.

11. Bersabar. Positifkan dan sucikan minda, biar pun dikutuk, dikecam, dihina. Tetap terus melangkah. Bila kita berjaya juga nanti, pasti ada juga suara-suara sumbang di belakang kita. kuatkan semangat untuk terus melangkah. Terus melangkah.

Terima kasih kerana berminat dengan blog...

Pembangunan Standard Kemahiran Malaysia.
Jabatan Pembanguanan Kemahiran.



NATIONAL OCCUPATIONAL SKILLS STANDARD   
   Demotransi CPOTACTICAL FIREARM INSTRUCTINGKEJURULATIHAN TAKTIKAL SENJATA APILEVEL All rights reserved. No part of this publication may be produced, stored in data base, retrieval system, or in any form by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise without prior written permission from Department of Skills Development (DSD).

Acknowledgement Director General of Department of Skills Development (DSD) would like to extend his gratitude to the National Skills Development Council (MPKK), Standard Technical Committee (JTS), Standard Technical Evaluation Committee (JTPS), Standard Development Committee (JPS), and organisation and individuals who have been involved directly or indirectly for the contribution, persistence and support in the development of this Standard until it is completed. The Director General of DSD would like to extend his gratitude to the organisations and individuals who have been involved in developing this Standard including: National Skills Development Council (NSDC) Standard Technical Committee (STC) Standard Technical Evaluation Committee (STEC) Standard Development Committee (SDC) Facilitator Secretariat


PENGALAMAN PERJALANAN AKU DALAM JATUH BANGUN..

07 SEPTEMBER 2017 |1045AM FACEBOOK.ME
''PERJALANAN PERNIAGAAN MENEMBUSI PEMASARAN RANCANGAN PERSAIGAN BERNIAGASTRATEGI PEGANGAN DLM PASARAN SEKALA KEMAHIRAN INDIVIDU KONSEP PASARAN CABARAN KEPINTARAN PEMIMPIN DAN KEGAGALAN."Di dalam usaha menyusun perancangan dan strategi pasaran segala kesilapan dan kekurangan adalah kelemahan dari sy, oleh itu teguran yang membina dan perkongsian rancangan perniagaan  masa depan amat dialu-alukan. Sekian "Wabillahit'tawfiq'wal,hidayah" wasalammualaikum.EXIT STRATEGI ASPEK ELEMEN EKONOMI"Kunci atau falsafah pengurusan kualiti sepenuhnya untuk berjaya dengan produk perkhidmatan dan hubungan baik dengan pelanggan terus menerus perbaiki kualiti indentiti diri melihat dunia dari aspek pelanggan.Maknanya kualiti perlu mengambarkan keperluan dan keinginan pelanggan serta mendengar suara perkerjaan"
Petikan Facebook.com


SHARE WITH FRIENDS THE CREATIVITY & PRODUCTIVITY BLOG